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different : Escaping the Competitive Herd넘버원을 넘어 온리원으로 본문
저자 정보 (2010)
Youngme Moon is the Donald K. David Professor at Harvard Business School. One of HBS’s most popular teachers, Dr. Moon has received the Student Association Faculty Award for teaching excellence on multiple occasions. Dr. Moon’s research focuses on innovative consumer-marketing strategies and her work has been published widely, including in Harvard Business Review.
reverse-positioning brand들은 소비자들이 오히려 over-satisfied의 상태에 빠져있다고 생각을 한다. 즉, 역브랜드들은 과잉성숙된 시장에서 소비자들은 그들 스스로 별로 필요하지 않다고 생각하는 제품과 서비스로 둘러싸여 있다고 느끼고 있다는 사실을 잘 이해하고 있다.
breakaway brand일탈브랜드
frappuccino를 밀크셰이크가 아니라 frappuccino라고 부르는 이유는, 스타벅스에서 그렇게 이름을 붙였기 때문이다.